eSPiCTools | ¿Què és el programa “Around Me”?
380
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-380,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Eina educativa

Around me

Around Me 2017

“Around me” és una eina pedagògica per promoure la sensibilització envers els DS i reforçar la formació, tant dels professionals de la salut com de les persones o comunitats.
Compta amb el suport del Departament de Control de
Malalties Tropicals Desateses (MTD) de l’OMS.
Com en tants altres casos, no és possible entendre la distribució de les MTD en l’espai i en el temps sense els DS, així com no és possible idear, planificar i implementar mesures de control, eliminació o eradicació de les MTD sense la seva plena consideració.
La finalitat d’“Around me” és promoure i compartir coneixements sobre la salut i els seus determinants d’una manera dinàmica, interactiva i lúdica

Procés de recerca
Procés de recerca
Procés de recerca

Procés de recerca

Entre els anys 2013 i 2015 s’ha dut a terme el projecte Europeu “Knoweldge Identity  Language Tools – Créer des outiles d’appropriation linguistique et culturelle pour faciliter la relation à la personne accompagnée en travail socia” (KILT).
El projecte KILT i la seva continuïtat a través del “KNOWLEDGE IDENTITY LANGUAGE TEAM”, del qual se’n deriva, es basa en les dificultats viscudes pels professionals del sector medicosocial, respecte a la relació personal que s’ha d’iniciar, establir i viure amb les persones que han d’acompanyar.
La formació KILT: una dinàmica de canvi de la persona que, en primer lloc, passa per una sèrie de seqüències i experimentacions personals i professionals; les aportacions teòriques es consideren com a elements complementaris per donar suport i és la base de l’experimentació (i no pas a l’inversa).
De fet, es tracta d’una formació que aposta pel canvi, l’adaptació i el despertar permanent de la pròpia identitat i la de la persona o comunitat que s’acompanya. La lògica es basa en el principi que qüestionar sobre un mateix, quan un accepta el seu propi descobriment, “revisitar-se”, implica interessar-se per l’altre, influeix en la postura i la imatge transmesa a l’altre; i per efecte
d’eco, el porta a iniciar aquest procés d’obertura i d’intercanvi de la identitat i la cultura. KILT és, per tant, un procés que transforma, que permet produir una evolució en el camp de les representacions i de la relació amb un mateix i amb l’altre; és un procés de reconstrucció i de reafirmació del sentit.
Així mateix, aquesta lògica ha de prendre forma i afirmar-se en la dinàmica pedagògica desplegada, fent que cada actor participant sigui mestre de la seva pròpia evolució. KILT és una trajectòria de transformació i de canvi. De fet, ens proposem fixar punts de referència per construir el canvi, a través dels “verbs clau de la transformació”: D’una banda, en termes de conducta pedagògica, l’assemblatge i l’articulació dels diferents mòduls han de procedir i portar a aquest canvi. D’altra banda, cada eina (entenem per eina, un temps construït d’immersió, posades en situació, exercicis de simulació o jocs de rol) respon amb aquesta mateixa lògica del procés de sentit, és a dir, permetre al professional format travessar els diferents estats de la transformació (qüestionar-se, identificar i identificarse, posicionar-se, trobar-se, descobrir, adaptar, adaptar-se, acompanyar, promoure; tenir curiositat).

Publicacions: